Tuesday, May 05, 2009

BBQ with Terendakian

Jumaat lepas, sempena cuti Hari Pekerja, Sherrina dan kengkawan ex-MRSM Terendak berkumpul kat umah Shimi utk berkumpul sambil BBQ dan beramah-mesra.



Antara yang hadir:
1)Izad@mydin
2)sherry
3)Ikhwan
4)Pesol + sedara
5)Abg Wan SPM06
6)Kak Ju
7)Qaisy
8)Izzaty ehemm ehemm
9)Irma (eh betol ke eja camni?)
10)Mickey
11)Jidin
12)Jokyu + Wanie + Cellatape..hehhehehe
13)Encek Md Duan
14)Cik Mas
15)Shimi
16)Is...muncul selama lima minit je...



Best gak lah sebab dari pelbagai generasi batch datang. Paling senior, 1987 hingga batch 2006.



Merasa membakar mushmallow. Ala-ala camping dihutan gittew..


Tiba-tiba Qaisy keluar dengan suprise birthday cake utk Izzaty....


Happy birthday, Izzaty....yg ke 20.


Operasi memotong kek


Serius....sedap bangat


Lepas makan, Mad Duan pun mengeluarkan puzzle mencabar mindanya tu. Ikhwan dah give-up. Otak takleh nak pikir setelah memakan 3 keping lamb chop. Ikhwan, lamb chop tajaan ko tu sedap bangat....serius.

Saya bawa apa? Saya bawah ubi kentang yg direbus dan diperam dgn butter, garam dan black paper. Percubaan kali pertama. Not bad. Ianya dibakar setelah dibungkus dgn aluminium foil. Oh ya, juga air anggur yang sedap itu. Misz Mastura bawa coleslaw yg sgt sedap dan pasta. Kak Julia pun datang dgn bantuan abg Wan bersama dgn ayam hot and spicy secret recipenya itu. Mickey bawak puding yang sangat sedap giler...Mickey bakal jadi menantu pujaan ramai kalau dia sendiri yg bikin puding itu tapi malang skali dia cuma tolong tengok aje...muahahaha. Izzaty dan team datang dengan kek, chips dan mashmallow.

Akhir skali Jokyu dan isterinya Wani dan anaknya Marcella sampai setelah sesat. Bersama ayam utk dipanggang. Selepas makan, memasing mula buka cerita pasal kenangan di maktab. Yang kelakar tu, si Ikhwan tak habis-habis cerita pasal kawin. Lucu juga bila mengenangkan muka-muka inilah yang dulunya nakal-nakal belaka masa di maktab dulu, kini dah matang bercerita mengenai tanggungjawab berumahtangga dan sebagainya...hahaha

Apa pun, gath kali ni sangat menyeronokkan. Thanks to tuan tanah, Shimi sebab sponsor tempat dan makanan. Next bbq di umah Jokyu, insya' Allah :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin