Friday, November 17, 2006

The ShawShank Redemption

Aku tak bleh nak recall bila exactly aku menonton filem lakonan pelakonan feveret aku, Morgan Freeman tu. Definitely selepas 1994 lah sebab filem itu release in 1994. Baru-baru ni aku teringat citer tu balik kerana scene dalam citer tu yang paling aku ingat ialah si Andy (lakonan Tim Robbins) mencungkil dinding prison tu sedikit demi sedikit pakai tukul kecil yg dia guna utk ukir buah catur. Berpandukan scene tersebut, aku bertanya kepada member2 Forum Cari dan ada yang memberitahu nama filem tersebut ialah The Shawshank Redemption.





The first thing yg aku buat ialah pergi ke Ezy Video dimana aku menyewa VCD selama ini. Terkejut bila diberitahu yg filem tu di banned di Malaysia. Uiksss....pelik. Habis, dimana pula aku menonton filem itu sebelum ini? Mujur ada rakan forum yang bermurah hati memberi link torrent untuk aku download DVD version filem ini yang mana ia mengambil masa seminggu untuk siap sepenuhnya.

Citer ni memang best sebab ia menceritakan bagaimana kehidupan didalam penjara Shawshank dan bagaimana kaitan antara hope dan fear dalam kehidupan kita. Dan lebih best kerana aku terjumpa audio book bagi filem ini.



Lepas ni bleh le layan audio book lak dalam kete sambil memandu. Best....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin