Wednesday, October 12, 2005

BILA CUTI SEKOLAH MAKIN HAMPIR

Cuti sekolah antara waktu2 yang dinantikan oleh sesapa sahaja yang involve dengan industri pendidikan. Lebih-lebih lagi guru coz dapat le merehatkan minda sebelum persekolahan tahun baru bermula.

Dalam keadaan beberapa minggu aje lagi sekolah akan berakhir, memang sibuk dengan pelbagai tugas. Update kerja2 student, print out sema keje2 dorang, prepare report and failkan semuanya untuk disampaikan pada ibu bapa menjelang Parent Day nanti.

Dalam seronok2 nak bercuti, rasa sedih gak. Sebab tak jumpa dah student2 yg telah diajar especially yang berusia 6 tahun kerana akan naik ke sekolah rendah. Most of the time, hanya photos ajelah tanda kenangan. Seronok juga bila sesekali terserempak ngan ex-students di pasaraya.

Ni le antara student2 yg aku ajar. Yang kekadang menyebabkan bloos pressure aku naik, yang kekadang buat aku kesian. Nakal budak, nakal mana sangat. Kepayahan mengajar dalam tempoh 6 bulan pertama akhirnya terbalas bila melihat dorang dah familiar dan faham dengan apa yang diajar. Dalam minggu2 terakhir nie, biasanya hanya buat aktiviti2 utk menguji kefahaman mereka dalam apa yang telah mereka pelajari. Most of the time, puas hati dengan hasil yang ditonjolkan. Tak sesia masa dan tenaga.


I'm going to miss them so much.....

Yang duduk pakai baju pink tu antara student yg paling outstanding walaupun mula kelas lambat dari yang lain-lain.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin