Saturday, October 14, 2006

Catching Up With The Latest

Salah satu perkara yang dari dulu aku cukup susah nak buat secara konsisten ialah catch up dengan perkara semasa pada waktu yg mana ketika itu semua org mengetahui atau menggilai mende itu. Contohnya, masa awal tahun 90an semua budak2 baya aku (average 10-12 years old) kenal setiap artis slow rock mcm Search, Wings, Olan, Damasutra dan banyak lagi. Pada ketika lagu2 sebegitu top aku berada di Australia sebab ayah aku belajar disana. By the time aku balik dan sibuk nak prepare utk UPSR, aku lupa mende2 tu dan aku hanya mengenai kumpulan2 itu masa aku naik Form 1. Kawan2 aku heran apsal aku layan lagu2 tu sedangkan masa zaman Form 1 tu antara yg naik spt KRU, 4U2C, dan banyaklah boyband2 yg mula naik.

Baru2 ni sedang aku buat preparation nak mengajar, student2 aku menyanyi dibelakang. Aku teliti lagu yg mereka nyanyi. Ahh...lagu pop masa kini tapi lagu apa? Bila sampai tang chorus masing2 jerit sekuat hati....My Heartttttt...then baru aku catch up. Ohhh..lagu My Heart. Macam pernah dengar tapi dimana ya?

Aku slalu dengar radio sewaktu memandu. Most of the time aku suka tune to Sinar FM atau KLFM sebab banyak lagu2 lama yg aku suka. Ada juga lagu2 baru dikeudarakan tapi taklah begitu bother nak amik tau sangat. Sampailah bila aku pegi mengajar tuisyen pagi tadi, student aku pun humming lagu My Heart sambil buat keje. Terkesima aku. Nampaknya lagu ni must be really popular. Tapi apsal aku tatau???

Anyway, balik aje aku surf internet. Cari MP3 lagu tu dan download....first time dengar biasa aje tapi dengar banyak kali....not bad. I like the tune of the guitar..best. Lepas ni lagu ni ajelah yg bergema dlm kepala aku selama beberapa hari (few days ago lagu Zubir Ali: Balada Seorang Gadis Kecil yg aku dok dgr setiap hari).

I guess aku kene peka dengan apa lagu yg student aku nyanyi supaya aku tau apa lagu yg paling hot masa kini....hahahaha....rasa mcm dah tua giler.....wakakaka....

Disini kau dan aku
terbiasa bersama
menjalani kasih sayang
bahagia kudenganmu

pernahkah kau menguntai
hari paling indah
ku ukir nama kita berdua
disini surga kita

bila kita mencintai yg lain
mungkin kah hati ini akan tegar
sebisa mungkin tak akan pernah
sayang ku akan hilang

if u love somebody
could we be this strong
i will fight to win
our love will conquer all
wouldn? reach my love
even just one night
our love will stay in my heart
my heart

pernahkah kau menguntai
hari paling indah
ku ukir nama kita berdua
disini surga kita

bila kita mencintai yg lain
mungkin kah hati ini akan tegar
sebisa mungkin tak akan pernah
sayang ku akan hilang

bila kita mencintai yg lain
mungkin kah hati ini akan tegar
sebisa mungkin tak akan pernah
sayang ku akan hilang

if u love somebody
could we be this strong
i will fight to win
our love will conquer all
wouldn? reach my love
even just one night
our love will stay in my heart
my heart

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin