Monday, June 07, 2010

Exhibition: NOVA – Exploring the New Media


Semalam Sherrina berkesempatan ke KLCC untuk makan malam dan ternampak pameran baru di Galeri Petronas. Namanya NOVA-Exploring the New Media. Nampak menarik, masuk pun percuma. So apa lagi. Masuklah. Setiap kali gi KLCC, Sherrina pasti akan check kalau ada pameran baru disini. Walaupun tak paham sangat bab seni ni tapi seronok tengok lukisan atau penghasilkan karya yang hebat-hebat.


Ada pelbagai media seni dipamerkan disini. Ada dalam bentuk video, dalam bentuk lukisan kartun, dalam bentuk serpihan kayu skateboard yang dicantum menjadi kata-kata di atas. Gila kreatif!




Antara banyak-banyak bahan, yang paling Sherrina kagum ialah pameran ini. Ianya menggunakan kipas plastik dimana kita perlu tiup padanya. Imej akan terbentuk pada skrin yang dipancar menggunakan projektor berdasarkan kekuatan tiupan kita.


Sherrina masih dok pikir camne dorang buat. Mende tu kalau tengok dihubungkan ke sebuah komputer. Camne kekuatan tenaga yang dihasilkan melalui tiupan diterjemahkan oleh komputer untuk membentuk imej-imej yang cantik pada skrin?

Ini adalah imej terbaik yang dapat dihasilkan. Gila cantik nak mampus! Kalau korang lom pegi pameran ni, gi lah cepat-cepat. Ada banyak lagi bahan ada disini. Semuanya hebat-hebat dan kreatif belaka.

1 comment:

punkrawk-o-holic said...

cess igtkan Next gen.Opportunity & Vibrant Ambition

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin